Recept

Här kommer receptet på den omtalade köttfärslimpan!

Rullad köttfärslimpa

500g köttfärs
1 ägg men jag la dit 3 ägg
1 dl grädde
1 gul lök (finhackad)
1 1/2 tsk salt
1krm vitpeppar
1msk ströbröd

Fyllning:
2msk senap
100g rökt skinka eller kassler i tunna skivor
100g lagrad ost (västerbottensost)
1tsk timjan

Låt ströbrödet svälla i grädde.
Hacka löken mycket fint och tillsätt den i grädden.
Blanda i ägg, salt, peppar och köttfärs
Fukta ett bakplåtspapper och bred ut färsen till en rektangel.
Bred på ett lager senap och sedan skinkan.
Täck med ost och krydda med timjan.
Rulla ihop färsen som en rulltårta och lägg den i en smord ugnsform. Stek i 175 grader i 50 - 60 minuter

Kokt potatis och smörkokta morötter är gott till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas grabben är frisk och på dagis idag :)



Tack ska du ha, det känns faktiskt riktigt skönt när det börjar ta form. Nu är allt som folk ser (om man nu inte lånar toaletten, vill säga) åtgärdat. Jag kan nu börja slappna av. Tror dock inte att André känner samma.. Han är en arbetsmyra :) Ska bli kul att se era renoveringar när ni äntligen får flytta! :)



Tack för receptet. Jag köpte hem alla ingredienser igår, så idag blir det köttfärslimpa till middag. Om den faller mig i smaken kommer jag att sktiva in den i min receptbok. Då kommer den att heta "Stinas köttfärslimpa" ;)



Kramis

2010-02-10 @ 12:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0