Mammaträff, jobb, och plattläggning

Tog en prommis in till stan idag för mammagruppen skulle träffas på familjens hus men när jag anländer dit så får jag veta att dom precis skulle stänga så istället gick vi och fikade, funka det också.

Jobbet ringde idag och fråga om jag ville jobba nå i sommar, och jag hade inte alls tänkt jobba något men det sluta i alla fall med att jag for förbi där och hitta några dagar att jobba i alla fall, men bara tre timmar, skönt! Så i sommar kommer man jobba några dagar men det funkar det också.

Sen bar de av hemåt och vi åt middag och sen påbörjades här ute på baksidan med att lägga om plattor, funka riktigt bra. Våran granne var lite nyfiken på vad jag och pappa höll på med och stod där och prata och tittade på ett tag, men det är bättre att få lära sig att göra saker själv än att alla andra ska göra det åt en. Nu är det bara kvar att lägga dom sista 24 plattorna som ska dit men man får ta det lite då och då.

Även pollenallergin har börjat sätta fart, för tidigt säger då jag! Aldrig har jag då känt sånt förr men det måste vara mycket pollen i luften nu. Så jag måste å inhandla nå medicin som ändå typ inte fungerar som jag skulle vela.

Vilken gladskit till son man har, han har bara varit mest glad hela dagen och han har för sig en massa ljud nu men det är bara roligt. Annars nu har han riktigt kläm på det här med att vända sig från rygg till mage och det är typ det enda han gör. Så framsteg gör dom hela tiden och det är så roligt att se.

Nej nu väntar duschen på mig

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0