Omtumlande, chockerande och jobbigt!

Dagen blev hastigt ganska jobbig och omtumlande då man fick ett samtal från dagis där dom berätta att Eric hade ramlat och slagit sig och i det stora hela så vart jag nog ganska chockad och hade bara folktandvården i hjärnan, att jag var tvungen och ringa dom för att Eric hade stött sin framtand.

Jag ringde samtalet och fick tillbaka att dom skulle ringa upp och packa på mig alla kläder och tog cykeln och cyklade hem från jobbet, tror aldrig det har gått så fort hem någonsin. På vägen hem så ringde folktandvården och vi fick en akuttid dit, så jag kom hem och hämtade Eric på dagis och upptäckte då att hela framtande hade skjutits in och han blödde från munnen, men det är sånt som kan hända men ingen rolig upplevelse.

Jag tog alla saker och for på folktandvården där dom konstaterade att den hade åkt in men inga åtgärder nu i alla fall, men eftersom han sög på tutten så sa hon att han hade inte så ont, för har dom ont så skulle det inte funka att suga på tutten. Men vi ska hålla det under kontroll och att tanden kan åka ut igen *Hoppas* men kan ha skadat den permanenta tanden men det får vi se senare, vi ska i alla fall tillbaka på återkontroll den 1 juni så då får vi se vad dom säger då.

Har i alla fall gjort anmälan på Trygg/Hansa så om det blir några men så går försäkringen in och täcker det.

Eric är ju allt för en och då det händer sådana här saker så är det aldrig roligt, jag tror jag blev som så chockad att jag inte fatta det till en början. Men tyvärr är det sånt som kan hända men man kan inte göra så mycket förutom att vänta och se nu.

Dock ovanligt att se Eric med bara en framtand, men det vänjer man sig vid också. Man får tänka att det kunde ha varit värre, och bara försöka blicka framåt nu.

Ja en omtumlande och chockerande dag kan man verkligen säga. En trött mamma definitivt!

Så god natt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huvva, stackars liten. Tycker vi borde ses snart igen, var alldeles för längesen. Saknar ju lilleman och dig också förstås kram!

2010-04-09 @ 16:40:16
URL: http://emelielarssons.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jo....Huvva då, träffade Linda på jobbet som skvallrade!! Stackars Eric då..... Såååå ont det måste gjort.... =(



Hinner eller vill inte blogga själv så mycket just nu!! Har som sagt börjat om att jobba! Vill bara slappa ledig tid!!



Kram på er!!



P.S Grattis till fasterskapet!!!!

Jimmy kom förbi och köpte våran vagn..... hoppas dom är nöjda iaf! Det har vi varit åtminstone! Synd bara att det är sååååå läääänge innan "liten" tittar ut och innan dom får använda den =)

D.s

2010-04-09 @ 23:12:57
URL: http://oursilverfamily.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0